Трябва ли ви визитна картичка за изграждане на личен бранд

Businesswoman gives couple visit card

Печатните материали, сред които и визитните картички, са неизменна част от представянето на вашия бизнес.

Визитните картички са своеобразна емблема на личността и имиджа ви, един основен атрибут на бизнес общуването. С тях започва представянето ви сред обществото при първа среща на събития, конференции и други мероприятия, затова е необходимо те да съдържат кратка и ясна информация, която да ви представя в най-добрата ви светлина. 

В тази статия ще ви покажем как визитните картички могат да съпътстват всяка ваша крачка по пътя към успеха, тъй като те са част от изграждането на вашия личен бранд. Тук ще прочетете и за историята, традициите и оформлението на визитките, така че те да бъдат максимално полезни за вашите нужди. 

Визитките в исторически план 

Поглеждайки назад във времето, визитните картички са били привилегия само на дипломати, политици и високопоставени чиновници. Били са обект на размяна само по време на важни срещи с участието на обран кръг от обществото. 

В годините ситуацията се е променила значително. В днешно време визитна картичка може да получите на практика от всеки и на всяко място. При зъболекаря, фитнес треньора или дори фризьорския салон, където се подстригвате. Визитките отразяват статуса на собственика си, без значение от сферата, в която той е зает. 

Съдържание и информация на визитните картички

Съдържанието на визитките включва три основни компонента, които съдържат необходимата информация и я представят при определени правила:

  1. Името на притежателя, което трябва да се откроява от останалата информация на визитката;

  2. Атрибути на фирмения стил на компанията, като лого, герб, флаг или др.;

  3. Ако контактната информация на визитката включва два адреса - юридически и фактически, е необходимо те да се изпишат на ясно отчетливо разстояние един от друг. Ако визитката се изписва и на друг език е добре да се избягват съкращения от типа на ул., тел. и други. 

Видове визитни картички 

Portrait of smiling businesswoman showing blank visit card

 

Както вече отбелязахме визитните картички се разпространяват навсякъде и може да се сдобиете с тях от срещи както на институционално ниво, така и на личностно. Тук ще откроим няколко основни типа визитни картички:

Корпоративни визитни картички 

Този тип визитки обикновено се свързват с различни корпоративни събития. Те не съдържат никаква лична информация, тъй като са предназначени единствено и само да представят фирмата и предлаганите от нея продукти или услуги. В тях са упоменати името на фирмата, логото, вид дейност, предлаганите услуги, адрес, телефон, електронна поща. Понякога се изписва и слогана на компанията. Този тип картички се разпространяват единствено с рекламна цел. 

Делови визитки

Тези визитки предоставят на клиенти и партньори контактна информация. В тях се вписват реквизити, които продължават установения контакт, като име и фамилия, длъжност, име на компанията и вида на осъществяваната дейност. При оформянето на този тип визитни картички е задължително да се използват елементи от брандовата идентичност на компанията, като характерни цветове, лого и шрифт. 

Лични визитни картички

Тези визитки са характерни и се използват за неформално общуване. При тях няма строго формирани правила. Те могат да отразяват стила и идентичността на собствениците им по начин, по който те са преценили. Изключително подходящи са в ситуации, когато притежателите им работят на свободна практика в различни сфери на дейност. Главното е, че в тези визитки се съдържа име, фамилия, телефонен номер и имейл адрес на притежателя. По негова преценка може да се впише длъжност, звание или степен. 

Понякога, редом с деловите визитни картички, мениджъри на големи компании създават и лични визитки, които са по-подходящи за неформални срещи. Често в тях не се изписва мобилен номер. Такъв може да бъде написан собственоръчно на ръка, като допълнение. Този жест винаги символизира доверие и по-голяма близост. 

Общи изисквания за оформяне на визитни картички

Businessman giving a blank business card to client

 

Като неписано правило за оформяне на визитките е препоръчително първо да изберете здрав картон, на който да бъдат отпечатани. Напоследък е много популярно да се използва матирана повърхност, която е по-устойчива на надраскване и изтъркване. Но като цяло изборът на хартия зависи изцяло от корпоративния стил на компанията.

Ето и някои основни насоки, свързани с визитните картички:

Размер

Стандартите, които са характерни за България, са визитките да бъдат с големина 90 х 55 мм. За корпоративни или фирмени визитки е възможно да се използва и уголемен размер - 105 х 75 мм. За държави като Великобритания, Италия, Франция, Испания, Швейцария използваният размер е в мащаб 85 х 55 мм. 

Шрифт

Основното изискване за шрифта е той да бъде ясно четлив. Не се препоръчва използването на повече от два шрифта, тъй като това е предпоставка за нарушаване на стила на визитната картичка. Препоръчително е името на притежателя да се изпише с удебелен шрифт и с по-голям размер на буквите. При направа на визитки за делови стил не се препоръчва използването на орнаментика и рамки.

Цвят

Изборът на цветовете на визитните картички е ключов. Известно е, че наситените цветове се открояват и грабват вниманието моментално. Може да разчитате на такива цветове, за да направите вашата визитка по-грабваща и предизвикваща визуален интерес, единствено ако характерът на вашия бизнес го позволява.

Когато става дума за бизнес етикет, съществуват редица правила, с които трябва да се съобразите задължително, за да не изпаднете в неудобна ситуация. Това означава, че фонът на деловите визитни картички не бива да бъде цветен. Цветно може да е само логото или инициалите на фирмата, съобразено с корпоративните ѝ цветове. 

Класическият черно-бял вариант е предпочитан в повечето случаи, когато се отнася за бизнес визитки. Така текстът е лесно четим, откроява се още на пръв поглед, което го прави лесен за възприемане и запомняне. 

В случаите, когато компанията ви е с цветно лого, много внимателно трябва да подберете фона, тъй като не всички цветови комбинации са допустими. Оформянето на лични и семейни визитни картички е една идея по-демокатрично. При тях е допустимо използването на няколко различни цветове за шрифта и фона, като дори може да използвате и картинки, снимки и рисунки. 

Бърза и лесна поръчка на визитни картички от Happy Printing

Визитните картички са неизменна част от вашия бизнес и професионален имидж. Те са лицето, което остава сред клиенти и партньори и напомня за вас във времето напред. Необходимо е да се погрижите и да изберете най-добрия вариант на визитки, за да се представите сред обществото по запомнящ се достоен начин. 

Без значение дали заемате високопоставена длъжност или изграждате собствения си имидж като професионалист в дадена сфера, визитните картички, които ви представят, трябва да бъдат изработени стилно и безупречно. 

Ние, от Happy Printing, можем да ви помогнем в създаването на стилни красиви визитни картички. 

Предлагаме изработка на визитни картички от най-качествени материали и богата палитра от цветови предложения. Създайте вашите визитки чрез платформата ни, като ни предоставите вашите идеи и желания или използвате нашите готови шаблони. Ние следваме всяко ваше изискване, за да постигнем безупречен краен резултат. 

Доверете се на опита и професионализма на Happy Printing и поръчайте визитните си картички при нас!