Как да работим от вкъщи

В момента сме в луда ситуация. Никога не бихме могли да си представим, че нещо подобно ще ни се случи. Поради коронавируса много хора са принудени да стоят у дома. За повечето от нас, това означава и работа от дома. Това може да бъде наистина трудно, по-малко продуктивно и може да ни побърка. Засега, трябва да се възползваме максимално от ситуацията и за да ви помогнем в това, ето няколко съвета как да работим от дома.

 

Съвет #1 Уверете се, че вашата техника работи

Първото нещо, което трябва да направите, когато започнете да работите от вкъщи, е да се уверите, че разполагате с цялото си оборудване у дома. Вземете домашния си лаптоп. Не забравяйте клавиатурата и зарядното устройство. Ако нямате работен лаптоп, уверете се, че имате паролите, за да влезете в приложенията на вашия собствен лаптоп.

 

Съвет #2 Определете някои правила

Ясно определете с вашия екип сроковете, разпределението на задачите и обажданията. Например, каква платформа ще използвате за разговори? Skype, Viber или Google Hangouts? Уверете се, че сте изяснили с екипа всичко и то ще работи.

 

Съвет #3 Създайте си перфектно работно пространство

Веднага щом започнете работа от вкъщи, се нуждаете от тихо място, където да вършите задачите си на спокойствие. Намерете това място. Почистете бюрото си и се уверете, че ще имате минимални разсейвания. Не забравяйте винаги да работите на бюро и никога от леглото си - може да е удобно, но дрямката е неизбежна.

 

Съвет #4 Определете още няколко правила

Вече имате определени правила с вашия екип, но още по-важни са правилата, които определяте с вашето семейство. Вероятно ще е претъпкано у дома, ако вашият партньор и деца също са вкъщи. Установете някои правила с тях, така че да знаят, че не могат да ви смущават по време на работното ви време.

 

Съвет #5 Намерете своята рутина

Сега работите в различна среда, но все пак работата ви трябва да бъде свършена. Ако намерите рутина, това ще ви помогне да бъдете по-продуктивни. Това, което може да ви помогне в случая, е да направите план предишния ден, да настроите алармата си всяка сутрин по едно и също време и да започнете деня със среща с екипа.

 

Съвет #6 Обличайте се подходящо

Знаем, изкушаващо е да останете в пижамата си през целия ден, защото е наистина удобно. Но ако сте облечени като за легло, мозъкът ви ще мисли, че е преди лягане. Ще бъдете по-продуктивни, ако облечете нормалните си дрехи за работа или ежедневие, защото мозъкът ви ще бъде поставен в работен режим. Друг плюс да носите нормалните си дрехи: ще избегнете неловката ситуация, ако шефът или хората, с които работите, неочаквано ви се обадят по Skype. В този случай е по-добре да сте със спретната риза.

 

Съвет #7 Дръжте домашните си любимци далеч

Тук една снимка е достатъчна.

 

Съвет #8 Планирайте напред

Вероятно ще разполагате с повече свободно време в момента. Това може да е идеалното време да направите равносметка за предишните месеци и да планиране занапред. Направете нови стратегии и бизнес планове или създайте нови визитки.